Płatki śniadaniowe do mleka :) | Poradnik

Każde dziecko lubi płatki do mleka. Prawie każde, ale nie wchodźmy w szczegóły 😉 Co jeśli nie chcemy karmić dziecka najpopularniejszymi, mocno przetworzonymi płatkami?

U nas w domu nie ma tych najłatwiej dostępnych i kochanych przez dzieci wysoko przetworzonych płatków śniadaniowych. Nie przekonują mnie reklamy z wizją zdrowego śniadania i dodatkowych witamin w postaci chrupków do mleka. Niestety musieliśmy je jakoś zastąpić i od razu mówię, że nie jest to najzdrowsza alternatywa ale mimo wszystko wg moich standardów lepsza. Zazwyczaj Hanuta nie prosi o płatki z mlekiem częściej niż raz w tygodniu a najczęściej sięga po płatki kukurydziane. Granolę najbardziej lubi owocową i podaną bez mleka czy jogurtu, taką suchą do chrupania.

zdrowe-sniadanie-29

Nawet chory na cukrzycę typu 1 może pozwolić sobie na zjedzenie płatków śniadaniowych. Pamiętam jak byliśmy w szpitalu zaraz po zdiagnozowaniu cukrzycy u Panny H i z przerażeniem patrzyłam na rodziców dających dzieciom na śniadanie płatki. Teraz wydaje mi się, że zupełnie niepotrzebnie :). Najważniejsze to odpowiednio przeliczyć insulinę i przetestować sposób podania. Jeśli zjemy takie śniadanie raz na jakiś czas to wg mnie nic się nie stanie.

Wybrane przez nas pozycje w połączeniu z mlekiem podnoszą drastycznie cukier. Nasza strategia jest dość prosta. Jeśli wiemy, że na śniadanie (nigdy na kolację!!) będą płatki z mlekiem to insulinę podajemy na 20-25 min przed posiłkiem i zawsze zwiększamy ilość insuliny o ok 0,5 – 1 ww. U nas taka taktyka się sprawdza. Musicie przetestować jakie rozwiązanie sprawdzi się u Was. Ale wróćmy do głównego tematu 🙂

Nasze propozycje to:

1. Płatki kukurydziane – Cornflakes – enerBio – Rossmann

Kukurydza z kontrolowanej ekologicznie uprawy…

12 g = 1 WW

Nasza opinia – przyjemnie chrupiące i wbrew pozorom nie rozmiękają tak szybko w mleku, nr 1 Panny H.

zdrowe-sniadanie-9 zdrowe-sniadanie-10zdrowe-sniadanie-19

2. Crunchy owsiane truskawkowe/Crunchy z owocami leśnymi- enerBio – Rossmann

Zawierają niestety tłuszcz palmowy i słód jęczmienny…

16g (truskawka)= 15g (owoce leśne) = 1 WW

Nasza opinia – truskawkowe to ulubione płatki Hanuty do chrupania, obie wersje mogłyby mieć więcej owoców, dość słodkie.

zdrowe-sniadanie-13zdrowe-sniadanie-12 zdrowe-sniadanie-11 zdrowe-sniadanie-20 zdrowe-sniadanie-213. Granola czerwone owoce/Granola 7 orzechów – Tesco Finest

Olej rzepakowy – mogłoby go nie być ale nie czepiajmy się 🙂

17g (owocowe) = 21g (orzechowe) = 1 WW

Nasza opinia – to ulubione płatki nas-rodziców, w seven nut jest aż 22% orzechów!! w owocowej mamy 4,5% owoców co i tak daje nam więcej niż w rosmanowej (3%/2%)

zdrowe-sniadanie-4 zdrowe-sniadanie-6 zdrowe-sniadanie-8 zdrowe-sniadanie-17 zdrowe-sniadanie-18

To są płatki po które sięgamy i Panna H i my. W naszym wydaniu to zazwyczaj granola, moja ulubiona to orzechowa, z jogurtem naturalnym (bez mleka w proszku) i owocami (nawet mrożonymi). Pychotka! Raczej na porcji w postaci 1 WW się nie skończy, poniżej na zdjęciu możecie sobie porównać wielkość porcji poszczególnych smaków.

Ciekawy co WY wybieracie na tego typu śniadania dla swoich rodzin?

zdrowe-sniadanie-26 zdrowe-sniadanie-25zdrowe-sniadanie-27

  • Polukrowana

    MMM… Lubie płatki, chyba poszukam tych z Tesco, wyglądają świetnie! Muszę tez spróbować podać insulinę wcześniej, dobry pomysł! 👍💙

  • Przetestuj podawanie wcześniej insuliny 😉 u nas dobrze to robi! Smacznego!! A te orzechowe są na prawdę pyszne 😉

  • Polukrowana

    Na pewno spróbuję i dam znać 😉 Dziękuję! Wyglądają świetnie i maja na prawdę urocze opakowania, jak tylko będę w Tesco to sobie zakupię i będę testować 😉