Reklamacja sensora FreeStyle Libre | Poradnik

reklamacja freestyle libre

I u nas nadszedł ten dzień kiedy musieliśmy zadzwonić na infolinię firmy Abbott.

Niestety ostatni sensor ‚padł’ a właściwie poddał się  w połowie czasu użytkowania. Poprzedni zaliczył podobną zwiskę na dwa dni przed końcem działania. Niestety zanim zorientowaliśmy się, że coś jest nie tak i byliśmy w stanie to udokumentować to czas pracy sensora się zakończył… trudno, nie będziemy z tego powodu rozpaczać, szczególnie że wcześniejsze 12 dni działał bez zarzutu.

reklamacja freestyle libre

Mniej więcej raz dziennie porównujemy wynik z czytnika z wynikiem pomiaru z krwi. Zazwyczaj wtedy gdy wynik jakoś nam nie pasuje, gdy jest wg nas zbyt wysoki lub za niski. Czasami jest to trzy razy dziennie a czasami raz wszystko zależy od okoliczności 🙂

Ale wróćmy do głównego tematu. Pierwsza rzecz jakiej potrzebujecie do reklamacji sensora to przede wszystkim sensowny powód i nie jest to różnica w wynikach o 10 czy 20 jednostek … Pamiętajmy o dwóch czynnikach:

  1. Dopuszczalny błąd czytnika to 15%
  2. Czas pomiędzy wynikami – powinno minąć 12-15 min pomiędzy porównywanymi wynikami (najpierw z krwi a później z sensora)

Jeśli jesteście pewni, ze sensor nie działa poprawnie to potrzebujecie pasków do pomiaru glukozy pasujących do czytnika czyli Optium Xido. Nie można złożyć reklamacji porównując wyniki z czytnika z innym glukometrem więc proponuję po prostu zaopatrzyć się w takie paski tak na wszelki wypadek.

Procedura jest taka:

  1. Mierzymy poziom glukozy z krwi, po 12-15 minutach robimy pomiar czytnikiem.
  2. Po ok 2-3 h powtarzamy procedurę.
  3. Po kolejnych 2-3 h potarzamy procedurę po raz trzeci.

Poniżej nasze wyniki, które były podstawą reklamacji.

reklamacja freestyle libre reklamacja freestyle libre reklamacja freestyle libre

Jeśli za każdym razem mamy rozbieżności nie do przyjęcia to dzwonimy na infolinię i składamy reklamację.

Warto uzbroić się w cierpliwość! Ostatnio czekałam ok 12 min zanim zostałam połączona z konsultantem a cała procedura trwała ponad 20 min.

Przed wykonaniem połączenia przygotujcie sobie:

  1. Adres mailowy za pomocą którego logujecie się w celu składania zamówienia
  2. Numer seryjny czytnika
  3. Numer seryjny sensora (jeśli wyrzuciliście opakowanie to numer seryjny jest nadrukowany na sensorze albo możecie go znaleźć w czytniku)
  4. Numer LOT pasków do glukometru
  5. Wyniki trzech pomiarów wg powyższego schematu

WAŻNE!! Nie wyrzucajcie błędnie działającego sensora, trzeba będzie go odesłać w przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji!!

W czasie rozmowy przekazałam konsultantowi wszystkie powyższe informacje i moja reklamacja została pozytywnie rozpatrzona. Dostałam informację, ze otrzymam nowy sensor a razem z nim przyjdzie koperta, w której trzeba odesłać pocztą wadliwy sensor.

Po trzech dnia dostałam przesyłkę w której był nowy sensor oraz koperta+naklejka z adresem+torebki foliowe. Na szczęcie mamy też instrukcję co z tym wszystkim trzeba zrobić 🙂

reklamacja freestyle librereklamacja freestyle libre

Wadliwy sensor wkładamy w foliową torebkę, torebkę wkładamy do koperty a na kopertę naklejamy załączoną naklejkę z adresem. Udajemy się na pocztę i wrzucamy tak przygotowaną przesyłkę do skrzynki pocztowej. I na tym koniec 🙂 (przesyłka jest już opłacona).

Według mnie procedura jest dość prosta i logiczna ale czasochłonna, szczególnie za pierwszym razem. Myślę, ze następnym, razem jak będę miała wątpliwości co do działania sensora to od razu zacznę porównywać wyniki a nie będę czekała dzień czy dwa aż sensor się ‚podniesie’.

reklamacja freestyle libre reklamacja freestyle libre reklamacja freestyle libre