I u nas nadszedł ten dzień kiedy musieliśmy zadzwonić na infolinię firmy Abbott.
Niestety ostatni sensor ‚padł’ a właściwie poddał się w połowie czasu użytkowania. Poprzedni zaliczył podobną zwiskę na dwa dni przed końcem działania. Niestety zanim zorientowaliśmy się, że coś jest nie tak i byliśmy w stanie to udokumentować to czas pracy sensora się zakończył… trudno, nie będziemy z tego powodu rozpaczać, szczególnie że wcześniejsze 12 dni działał bez zarzutu.
Mniej więcej raz dziennie porównujemy wynik z czytnika z wynikiem pomiaru z krwi. Zazwyczaj wtedy gdy wynik jakoś nam nie pasuje, gdy jest wg nas zbyt wysoki lub za niski. Czasami jest to trzy razy dziennie a czasami raz wszystko zależy od okoliczności 🙂
Ale wróćmy do głównego tematu. Pierwsza rzecz jakiej potrzebujecie do reklamacji sensora to przede wszystkim sensowny powód i nie jest to różnica w wynikach o 10 czy 20 jednostek … Pamiętajmy o dwóch czynnikach:
- Dopuszczalny błąd czytnika to 15%
- Czas pomiędzy wynikami – powinno minąć 12-15 min pomiędzy porównywanymi wynikami (najpierw z krwi a później z sensora)
Jeśli jesteście pewni, ze sensor nie działa poprawnie to potrzebujecie pasków do pomiaru glukozy pasujących do czytnika czyli Optium Xido. Nie można złożyć reklamacji porównując wyniki z czytnika z innym glukometrem więc proponuję po prostu zaopatrzyć się w takie paski tak na wszelki wypadek.
Procedura jest taka:
- Mierzymy poziom glukozy z krwi, po 12-15 minutach robimy pomiar czytnikiem.
- Po ok 2-3 h powtarzamy procedurę.
- Po kolejnych 2-3 h potarzamy procedurę po raz trzeci.
Poniżej nasze wyniki, które były podstawą reklamacji.
Jeśli za każdym razem mamy rozbieżności nie do przyjęcia to dzwonimy na infolinię i składamy reklamację.
Warto uzbroić się w cierpliwość! Ostatnio czekałam ok 12 min zanim zostałam połączona z konsultantem a cała procedura trwała ponad 20 min.
Przed wykonaniem połączenia przygotujcie sobie:
- Adres mailowy za pomocą którego logujecie się w celu składania zamówienia
- Numer seryjny czytnika
- Numer seryjny sensora (jeśli wyrzuciliście opakowanie to numer seryjny jest nadrukowany na sensorze albo możecie go znaleźć w czytniku)
- Numer LOT pasków do glukometru
- Wyniki trzech pomiarów wg powyższego schematu
WAŻNE!! Nie wyrzucajcie błędnie działającego sensora, trzeba będzie go odesłać w przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji!!
W czasie rozmowy przekazałam konsultantowi wszystkie powyższe informacje i moja reklamacja została pozytywnie rozpatrzona. Dostałam informację, ze otrzymam nowy sensor a razem z nim przyjdzie koperta, w której trzeba odesłać pocztą wadliwy sensor.
Po trzech dnia dostałam przesyłkę w której był nowy sensor oraz koperta+naklejka z adresem+torebki foliowe. Na szczęcie mamy też instrukcję co z tym wszystkim trzeba zrobić 🙂
Wadliwy sensor wkładamy w foliową torebkę, torebkę wkładamy do koperty a na kopertę naklejamy załączoną naklejkę z adresem. Udajemy się na pocztę i wrzucamy tak przygotowaną przesyłkę do skrzynki pocztowej. I na tym koniec 🙂 (przesyłka jest już opłacona).
Według mnie procedura jest dość prosta i logiczna ale czasochłonna, szczególnie za pierwszym razem. Myślę, ze następnym, razem jak będę miała wątpliwości co do działania sensora to od razu zacznę porównywać wyniki a nie będę czekała dzień czy dwa aż sensor się ‚podniesie’.